DE CE UN TESTER DE IZOLAȚIE CU 10 KV?
Megger a inventat testarea izolației înainte de începutul secolului XX și a continuat să conducă piața prin inovații și avans
tehnologic. Deci, de ce am dezvoltat un model cu 10 kV atunci când toți ceilalți s-au oprit la 5 kV? Răspunsul se găsește în
standardele IEEE. Megger a dezvoltat o unitate de 10 kV pentru a răspunde noilor recomandări de test prezentate de IEEE.
Megger a oferit un tester pentru rezistența izolației cu 10 kV încă din 2001.
În martie 2000, Consiliul de standarde IEEE-SA a aprobat o revizuire a IEEE Std 43-1974. „Practica recomandată de IEEE pentru
testarea rezistenței de izolație a mașinilor rotative”, Std 43-2000, subliniază necesitatea modernizării practicilor curente pentru
a adapta modificările și îmbunătățirile materialelor izolante și valoarea tensiunii de test la o valoare mai mare, care să dezvăluie
defecte care altfel rămân ascunse.
În cele ce urmează se face un scurt rezumat al principalelor aspecte ale standardului:
Tensiunile de încercare de până la 10 kV sunt recomandate pentru înfășurări de peste 12 kV.
Se recomandă atât testul de rezistență a izolației, cât și testul indicelui de polarizare.
Rezultatele testelor trebuie comparate cu valorile măsurătorilor anterioare pentru a identifica tendința de evoluție.
În loc de înregistrări istorice, sunt indicate valori acceptabile minime (bazate pe tipul de echipament) pentru ambele teste.
În funcție de valorile nominale ale mașinii, citirile pentru unul sau ambele teste ar trebui să depășească valorile minime
acceptabile.
Dacă citirile sunt sub valorile minime acceptabile, nu se recomandă încercarea cu tensiuni mărite sau punerea în funcțiune
a înfășurării.
IEEE Std 43-2000 recomandă o procedură pentru măsurarea rezistenței de izolație a rotoarelor și înfășurărilor la mașinile rotative de 1 CP, 750 W sau mai mari și se aplică motoarelor sincrone, cu inducție, CC și condensatoarelor sincrone. Nu se aplică motoarelor mici, fracțiuni de 1 cal putere. De asemenea, standardul recomandă tensiunea de test a izolației (bazată pe valorile nominale ale înfășurărilor) și valorile minime acceptabile ale rezistenței de izolație pentru înfășurările mașinilor rotative CA și CC.
Pentru mai multe informații despre Standardul IEEE, consultați pagina 23 din acest ghid.
DE CE UN TESTER DE IZOLAȚIE CU 15 KV?
Acum sunt solicitate și testere de izolație cu 15 kV, deoarece inginerii efectuează în acest mod detectarea în avans a degradării și o mai bună detectare a defectelor la echipamentele de înaltă tensiune. Multe servicii electrice din America de Sud au încorporat deja testarea cu 15 kV în procedurile lor și această tendință se răspândește acum în Europa, Orientul Mijlociu și Asia. În SUA standardele NETA specifică tensiunea de test de 15 kV. Standardul NETA Pearl de recondiționare / NETA MTS-1997 specifică testarea cu 15 kV pentru echipamentele cu o tensiune maximă de 35 kV și mai mare. Motoarele testate până la NETA ATS 2007 ce au 34.500 V sau mai mult pe plăcuța de identificare necesită, de asemenea, testarea cu 15 kV.
Pentru mai multe detalii Ghid privind masurarea rezistentei de izolatie cu tensiuni peste 1kV -Megger