Mentenanta centrata pe fiabilitate: istoric, beneficii, ghid de utilizare

Home/Produse Marimi Neelectrice/Mentenanta centrata pe fiabilitate: istoric, beneficii, ghid de utilizare

Profesioniștii în mentenanta din întreaga lume au adoptat întreținerea centrată pe fiabilitate (RCM) în operațiunile lor. Principiile mentenantei centrate pe fiabilitate pot avea un impact pozitiv asupra profitului dvs. prin reducerea timpului de nefuncționare, creșterea duratei de viață a echipamentului și reducerea reparațiilor inutile.

Evolutia mentenantei

Mentenanta nu a fost inventată în acest secol. Oamenii au reparat lucruri aproape atâta timp cât au existat societăți pre-civilizate. Este modul în care este planificată mentenanta care a separat premodernul de modernizat. Între Revoluția Industrială și al Doilea Război Mondial, echipamentele au fost pur mecanice și mecanizate. Echipamentul a fost bine proiectat și low-tech (comparativ cu echipamentele recente). A fost destul de fiabil în primul rând și mai simplu de reparat după defecțiuni. Forța de muncă necalificată era la mare căutare atunci, deoarece nu era nevoie de multă experiență pentru a curăța, întreține sau lubrifia utilajele.

Inceputurile mentenantei centrate pe fiabilitate

În ultimul sfert al secolului al XX-lea, mentenanta centrată pe fiabilitate a crescut ca un proces consacrat în lumea industrială. Principiile sale de gestionare a riscurilor și a ciclului de viață al activelor s-au răspândit și au îmbunătățit operațiunile pe tot globul. În această epocă, profesioniștii în întreținere au folosit mai multă tehnologie pentru a atenua decalajele dintre lucrători decât în ​​generațiile anterioare. Și, mai mult decât orice generație anterioară, s-au orientat către noi tehnici pentru evitarea defecțiunilor mașinii. Ne aflăm în prezent în această evoluție continuă numită Industry 4.0 sau Industrial Internet of Things (IIoT). Și în viitorul pe care îl construim, tehnologiile digitale vor avea mai multă putere asupra mașinilor. Senzorii vor monitoriza pentru a prezice o defecțiune, în timp ce software-ul conectat diagnostichează potențiala defecțiune și oferă opțiuni de întreținere prescriptive.

Ce înseamnă mentenanta centrată pe fiabilitate?

Mentenanta centrată pe fiabilitate este o strategie care integrează funcția contextuală a activelor și criticitatea activelor în planificarea întreținerii. Acest mod de strategie a activelor nu acordă cea mai mare atenție celor mai mari sau mai complexe active, ci celor necesare pentru a menține funcționalitatea operațională suficient de optimă.

Gestionarea riscurilor cu mentenanta centrată pe fiabilitate

Mentenanta centrată pe fiabilitate, deși complexă, are un început relativ simplu. Procesul definește echipamentele în trei categorii prin amenințarea și impactul asupra 1) siguranței, 2) operațiunilor și 3) bugetelor de întreținere.

Ca parte a procesului de mentenanta centrată pe fiabilitate, există o serie de strategii de management al riscului: Mentenanta reactivă: este lucrarea de reparații de întreținere efectuată ca răspuns imediat la o defecțiune a unui bun, în mod normal fără planificare și programare.

Mentenanta preventivă: în cazul în care un calendar sau o statistică de utilizare, cum ar fi luni sau Km, este utilizată pentru a determina când trebuie să aibă loc întreținerea.

Mentenanta predictivă: este o strategie bazată pe starea reală a activului determinată din măsurători non-invazive (senzori fără fir)

Mentenanta corectivă: este locul în care sunt efectuate sarcini de întreținere neplanificate pentru a restabili capacitățile funcționale ale echipamentelor sau sistemelor defectuoase sau care funcționează defectuos.

Mentenanta de la funcționare până la defecțiune: este o decizie deliberată de a permite unui echipament să funcționeze până când acesta se defectează.

Mentenanta detectiva – în cazul în care se verifică frecvent echipamentul pentru a îndeplini funcția sau sarcina unui bun

Strategia dvs. poate implica permiterea unor active specifice să eșueze. Când eșuează, pur și simplu îl schimbați cu accesorii suplimentare pe care le aveți la îndemână. Alte active pot fi atât de critice pentru funcționarea dvs. încât au senzori de întreținere predictivă care vă trimit informații despre starea și funcționalitatea activelor.

Mentenanta centrată pe fiabilitate în activitatea dvs

Implementarea RCM nu este o sarcină ușoară. Este o strategie complicată și complexă care vă ghidează procesele operaționale către timpul de vârf. Monitorizarea stării, FMEA și proiectarea pentru fiabilitate ajută echipele să prezică, să diagnosticheze și să lucreze pentru o capacitate susținută sau crescută.

Cea mai recentă provocare este selectarea instrumentelor potrivite pentru echipamentul de care dispuneți. Monitorizarea vibrațiilor a fost o performanță vedetă datorită locației sale în zona de detectare timpurie a curbei P-F. Monitorizarea stării cu senzori de vibrații și instrumente portabile informează echipele de întreținere, precum a dvs., despre defecțiunile iminente, cu timp mai mult decât suficient pentru a identifica problemele și a planifica reparațiile.

Active rotative de încredere

aliniereNu numai că din punct de vedere istoric a fost o muncă dificilă, dar obținerea preciziei la precizia necesară a fost dificilă cu instrumente comune, dar inexacte. Atunci când planificați fiabilitatea, totuși, alinierea este parte integrantă în etapa de punere în funcțiune și pe toată durata vieții activelor. Când vă asigurați că activele dvs. rotative sunt aliniate corect, puteți:

Reduceți consumul de energie cu până la 10%

Reduceți incidentele de reparații cu până la 65% la etanșările mecanice și cu 30% la reparațiile la pompe

Creșteți ciclul de viață al rulmentului cu până la 50%

Într-un sondaj realizat de un important organizator de servicii de echipamente rotative, doar 7% din 160 de mașini alese aleatoriu se aflau în limitele de aliniere acceptabile. Metodele mai vechi sunt la fel de precise ca și ochiul uman – în jur de 1/10 mm – când rezoluția necesară este de 1/100 mm.

shaft-alignInstrumente de aliniere a arborelui

Instrumentele de aliniere laser sunt instrumentele perfecte pentru procedurile de aliniere accesibile și ușor de înțeles și pentru raportarea post-aliniere. RotAlign Touch, lider în industrie, și ShaftAlign Touch, cu mai multe caracteristici, sunt instrumente cu un singur laser care vă ajută să prelungiți timpul mediu până la eșec cu o aliniere precisă și repetabilă.

servicii-aliniereServiciul de aliniere

Uneori, pentru mașinile mai mari, apelarea experților este cea mai bună alegere. Experiența lor vă poate ajuta să reduceți timpul total de nefuncționare pentru lucrări mari. Echipamentele – cum ar fi mașinile de calandrare din oțel, hârtie sau cauciuc – pot fi cea mai importantă povară a dvs., dar este dar este simplu ca “buna ziua” pentru experții noștri.

Soluții Fluke Reliability & Prüftechnik

Prüftechnik a inventat instrumente de aliniere a arborelui cu un singur laser. Ca parte a Fluke Reliability, acestea sunt în continuare marca lider în produse și servicii de aliniere a arborelui cu laser. Combinând inovațiile lor inventive cu fiabilitatea robustă a Fluke.


Discuta cu specialiștii noștri despre aplicațiile la care poți folosi aceste produse ofertare@arc.ro

Tel: 0268-472 577

sigiliu-fundal-transparentacr

Sursa https://blog.pruftechnik.com/reliability-centered-maintenance-history-benefits-user-guide/#weglot_switcher
2022-04-06T12:05:12+00:00

Lasa un comentariu

Am citit si sunt de acord cu Termenii si Conditiile*